lørdag 5. mai 2012

Pony-hæsta

Gamle leker er ofte så sjarmerende. Eller er det heller det at det finnes så mye glorete plastikk i dagens enorme lekebutikker? Som knekker bare man ser på det. Kanskje begge deler.
Dette er My Little Pony slik jeg husker de. Bestilt fra Epla. Frem til lillemor viser interessen gleder vi, storebror og jeg, oss over "Pony-hæstan".



Denne hadde jeg selv da jeg var liten. Fader Jakob høres fortsatt like fin ut selv om denne har fått seg knall og fall både i gulvet og i badevannet. Litt treig i "Lukke-og-åpne-øynene-funksjonen", men ellers i god stand.
Og superskjønn.



Samme med dette puslespillet som jeg og mamma fant på loftet deres for noen uker siden. Også dette fra da jeg selv var lita.
Alle brikkene på var i eska, så her var det ingen tvil om at karius og Baktus er i trøbbel.



Disse pusleklossene brukte mamma og tante da de var små. De begynner altså å bli 40-50 år. De mangler desverre en kloss, men ellers er den helt fin.
Nå er det ikke komplett nostagi-harmoni på knøttenes rom altså, selv om jeg kanskje skulle ønske det. Løse, avknekte plastikkdeler flyter rundt om kring, og Lynet McQueen har også funnet veien til oss. Det er jo det som er arti! Men det trenger vel ikke være enten eller?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen:)