onsdag 9. mai 2012

Spirer og gror

Ettersom vi står helt på bar bakke når det gjelder hage, deltok vi på plantasjens kundekveld for en stund siden. Mange gode tips til å komme i gang med hageplanlegging. For et prosjekt det egentlig er! Mye som må tenkes gjennom. Gartneren var full av lovord om hva man ikke skulle få til, og alt i sin egen hage! Han fikk meg overbevist om at jeg også kunne lage min egen kjøkkenhage. Jeg ble super inspirert og dro hjem med lecakuler, langtidsgjødsel og frø "av yppertse kvalitet"!. Har virkelig lyst å få til noe spiselig i vinduskarmen og ute på verandaen når været og årstiden tillater det.
Jeg ba om pedagogiske tips til hva det er stor sjanse for å lykkes med, sånn for en nybegynner. Sukkererten mente han jeg skulle "få problemer med å stoppe" og blomkarsen "gjør seg jo slik i sommersalaten!". Så da ble det det. Etter to uker er de i full sving, og de vet at jeg har skyhøye forventninger til de. Bokstavelig talt.



Resten av kjøkkenbenken fikk seg også en liten overhaling. Samler seg fort ting her.
Regninger, dentinox, d-vitamin-dråper, brilleetui og nøkler var noe av det som hadde forvillet seg hit. Merkelig...



Vi har lenge hatt 6 kaffekopper. (Bare 6.) Når vi får flere gjester enn det, må man være kreativ. Som regel blir det en kaffetår på alle som vil, men fra ymse barnekopper/engangskopper. Samlingen er nå supplert med 3 stykk pantone krus. Forhåpentligvis dukker det opp flere etterhvert. En grundig stang fra IKEA kom opp og holder de fint på plass.
Sammen med nesi og kaserolle-beskytterne henger de glad og fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen:)