mandag 19. mars 2012

Miks og triks

På tide å puste liv i bloggen igjen! Så får vi se hvor det bærer hen. Satser på at den får kreativiteten til å spire og gro. Har en annen blogg som oppdateres jevnlig, men denne omhandler ungene og "privaten". Savner innimellom et fristed som har plass til først og fremst kreative krumspring. Ender alltid opp med å ikke delta i utfordringer og konkurranser hvor man må vise til bloggen sin, siden den stort sett handler om miniene.


 
Remiks har en spennende utfordring
gående. "Dette er konkurransen for den som ønsker å være kreativ, har lyst til å skape noe selv framfor å kjøpe nytt og ønsker å lære mer om hvordan andre "gjenbrukere" gjør det".


Jeg nøler alltid når jeg lurer på om jeg skal være med i konkurranser. Men denne utfordringen passer meg midt i blinken! Redesign og nyskapning er morsomt, rimelig og gir god samvittighet. Man har (heldigvis) lov å levere flere bidrag. Ett av mine heter "reol blir lekekjøkken" og viser hvordan mammas gamle hylle ble til utvidet benkeplass på mini-rommet:


Vinkasse med påskrudde hjul er mobil butikk. Hyllen på veggen kjøpte jeg brukt og oppusset på en julemesse. Putene er sydd av gamle stoffer. Kjøkkenet ble fjorårets julegave og ymse matvarer og redskaper dukket opp i julekalenderen i forkant.


Etterhvert har dette kjøkkenet også blitt til en kafe hvor det trylles frem de mest fantastiske retter. "Kjøttdeig, ost og gulerot" er en slager og må vel være for "husets" å regne. Med påfølgende kaffe og kremkake. Man må aller helst betale med kort. Dette anser kafeeieren for å være den morsomste betalingsformen. "Skal du betale med kort??". Ja, klart.


In the making. "Ka gjør du pappa?" Bare høre, ikke se.

Vask må man ha.


Og vannkran. Hvordan kan man ellers grise?

Dette kjøkkenet brukes mye og da er det stas og ha lagt litt arbeid i det.

Ha en fin kveld!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen:)