søndag 8. august 2010

Tomtebefaring!

I dag tok vi turen til tomta, for nå har vi fått skjøte! Vi tenkte kanskje vi skulle feire med å spise godværslunsj der, men... det var så mye kratt der at det lot seg ikke gjøre! Man kan såvidt se oss i buskaset! Men, byggestrømmen er på plass og vi ser for oss greving i løpet av august. Nå blir det fart på sakene. (Bank, bank, bank i bordet! )



Denne sommeren har jeg fått tak i flere fine retrostoffer. Noen fra Danmark, noen fra den lokale miljøstasjonen og noen fra loppiser vi var innom på ferien. Rart hvor glad man kan bli i magen over å finne et gammelt stykke tøy.

Men det blir hvertfall jeg! Disse må etterhvert forvandles til noe fint, har ikke planen helt klar enda. Men ser blant annet for meg en oppgradering av sofapute-trekkene. Var ikke helt fornøyd med alle stoffene som ble brukt da jeg sydde de forrige, så må kanskje til verks og sy noen friskere.

Så til en av skattene jeg fikk fra snille Svigermor. Husker dere huset med det rare i?


Forutenom morsomt barne TV, tror jeg dette kan beskrive Svigermors nylig solgte hus. Har inntrykk av at det dukket opp mye der under opprydningen. Heldigvis for meg som fikk med meg disse hjem i sommer:


Lykke! Jeg har hvertfall aldri vært kulere som potetkoker enn nå når jeg kokkelerer med disse kaserollene! Samboeren min sin bestemor har brukt disse og nå koker de videre hos oss.


Endelig er sommeren her! Eh... jaja, bedre enn ingenting vel. Var i skogen i dag og kunne konstatere at blåbæra enda har til gode å bli blå. Den er lilla, om ikke grønn. I mellomtida kjøper vi bringebær på slår vaniljesaus over den!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen:)