mandag 2. august 2010

Skodilla

Der var man hjemme fra ferie. Det ble en tur innom hytta og der dukket det opp flere småskatter. Der finnes det alltid noe hvis man leter litt. Blant annet kom jeg over mine små sandaler. Disse tasset jeg rundt i når jeg var cirka 3 år. Nå henger de i en snor på veggen på hyttekjøkkenet. Jeg husker disse godt, og derfor er det hyggelig at de kan være til pynt.


Jeg har tidligere nevnt min kjære mammas fantastiske hylle med gamle bokser som hun samler på. Jeg måtte knipse denne gangen. Her er noen av godbitene. Min desiderte favoritt er boksen øverst til venstre. Denne har inneholdt pålegget "GEM". Forskjellige dyr med de søteste navn pryder boksen. Edvin elg, Bottolf bjørn, Mette marihøne, Halvor hare, Gunnar gresshoppe, Espen ekorn, Rasmus rev og Sara sommerfugl og Petter pinnsvin.

Utrolig fine, ikke sant?

Mer nostagli. Denne telefonen hadde jeg da jeg var liten, og derfor er det så koselig at min egen lille ramp syntes den var så tøff. Tar røret opp til øret og sier "e-ååh". Der er slik teletubbiene sier "hallo"! :o) Siten ja, men ganske mye mer sjarmerende enn de nye plastikk-variantene spør du meg.


Må ta med disse søte skålene også. Den til venstre er en gammel figgjo sukkerskål fra min oldemor og den andre aner jeg ikke. Den er bare fin. Egg-babooshkaene var også festlige.


Før avreise ble det sydd et retrosett. Meen, rakk ikke sette inn knappene før vi dro, så de ligger fortsatt ubrukt. Ser dessuten at jeg har overvurdert min sønns livvidde (trodde jeg hadde alt mitt på det tørre) og at denne kanskje må syes litt inn. Ribben som er brukt i livet er ikke noe god, skal slutte å kjøpe det på den lokale stoffbutikken. Stoff og stil sin er super. Ellers kom selvfølgelig knelappene liitt for langt ned, æsj, irriterende. Ellers ble det ganske greit.


Kom hjem fra Svigermor med veldig mye flott som var pakket ut av huset. Blant annet to kjempefine retro-kaseroller, et gammelt sofabord som for tiden er under oppussing og en herlig barnestol til puddingrommet. Fortsettelse følger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen en hilsen:)