søndag 29. august 2010

Induksjons-stopp.

Ja, ser man det. Enda en kaserolle. Kom jo plutselig på at det blir induksjonstopp i huset, disse duger vel ikke der? Men, de duger nok på lillemanns lekekjøkken etterhvert!

Helt fantastisk fin farge, eller hva? Man får nesten lyst til å spise selve kaserollen :)

Endelig fikk jeg frisket opp sofaputene. Var ikke helt fornøyd med de forrige jeg lagde. Hverken stoffene eller knappehullsåpningene var innertier. Disse har fått en konvoluttåpning, mye lettere og finere.

Stoffene er bestilt fra en dansk side, Lille Lindell Børnetøj. De brune blomstrene fra min bestemor beholdt jeg. Baksidene av putene fikk enkelt smårutet bomull fra stoff og stil.

IKEA-katalog, blåbærsyltetøy og brev om tildeling av barnehageplass var en fin start på helga!

Har allerede brettet inn hjørnene på en god del sider i ikea katalogen. Det er sånt jeg gjør når jeg må huske på saker jeg ønsker meg:)

Dette tipset fant jeg i idébanken i forrige utgave av Rom 1-2-3. Hvorfor la oppvaskkosten ligge å kose seg i bakteriene i kummen, når den kan kose seg i bakteriene i dette Norges-glasset? :) Samboeren min mener jeg kan putte litt blå zalo i bunnen for å ta knekken på de verste...vet ikke om det gjør skaden verre eller om det kanskje var et godt råd?

Urtene er selvdyrket. Ikke, ikke, ikke. Men det er urter! På min kjøkkenbenk. Og da er det vel ikke så veeldig viktig hvordan de tok turen dit?

Denne saken lagde jeg før sommeren, men har glemt av den en stund. Men, egentlig er den ganske smart. Samboeren min har en iPad. Jeg er ikke noe teknologisk vidunder, og har vel aldri sett helt nytten med denne? Hvis man har både mac og iPhone, da er vel denne litt overflødig? Er ikke iPad bare en forvokst iPhone uten ringemulighet?? Tydeligvis skjønner jeg "ingenting". Men, det er en annen diskusjon.

Det som er kjekt med denne, er at man kan se film på den. Og når vi skulle på langtur i bil med en 1 åring i baksetet i sommer, da kunne jo denne komme godt med. Rett og slett et iPad-hylster til å henge i bilen. God knall kombinert med teletubbies eller hva annet man måtte ønske. Innvendig i hylsteret er det flanell, for at iPaden skal gli lett inn og ut. Men siden den må holdes på plass også, er det sydd strikk på de to kortsidene med flere runder sikk sakk. Strikkene er ganske stramme, akkurat nok til at man får iPaden inn. På baksiden sydde jeg fast to reimer, som så ble sydd fast i en lukke-mekanisme. Reimene tilpasses over seteryggen i bilen. Selv om denne gjør nytten helt fint, kunne det vært artig å brukt festligere stoffer. Men, igjen...da blir kanskje selve hylsteret så interessant i seg selv, at det ikke får henge i fred. Hvertfall kunne det vært tilfelle for pilke-Per her hos oss.

Det skal sies at den ikke ble brukt så mye denne sommeren, interessen for filmen var rett og slett ikke tilstede enda. Men den kommer nok godt med senere når knøtten er større.

3 kommentarer:

  1. Så fin blogg da! Den kasserollen va heilskjønn. Den kunne eg gjerna tenkt meg! :-)
    Må nok legga deg te i listå mi, for eg vil følla me på husbygging (bygge hus sjøl :-) )

    Ha ein flott kveld!

    SvarSlett
  2. Takk for det:o) Legg meg gjerne til, jeg gjør nok det samme! Så innom bloggen din også, kjempekoselig! Dere er jo kommet et godt stykke på vei, følger spent på fortsettelsen:)

    SvarSlett
  3. hei

    ville egentlig bare si at jeg synes du hadde en artig og fin blogg. Mange glade farger og ideer her :o)

    legger meg som følger jeg.

    Ha en fin fin dag.
    hilsen fra Mia

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en hilsen:)